Proponowana tematyka szkoleń dla nauczycieli, dyrektorów, wicedyrektorów, pedagogów i psychologów
Napisano
RODO praktyczne wdrożenia w placówce oświatowej.
Czynniki kształtujące relacje nauczyciel-uczeń w oparciu o program profilaktyczny Golden Five.
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży. Profilaktyka.
Doskonalenie pracy zespołowej uczniów.
Doskonalenie pracy zespołowej nauczycieli.
Rozwój osobisty nauczyciela.
Budowanie własnych kompetencji.
Budowanie relacji nauczyciel-uczeń, nauczyciel-rodzic.
Zespołowe uczenie się.
Doskonalenie procesów dydaktyczno-wychowawczych.
Komunikacja społeczna.
Doskonalenie pracy wychowawcy klasowego.
Budowanie partnerskiej współpracy.
Działalność innowacyjna w szkole.
Współdziałanie między zespołami nauczycielskimi w ramach rad pedagogicznych.
Wdrażanie treści z programu Golden Five, decydujących o motywacji uczniów do nauki, ich postawach wobec szkoły i klimacie społecznym.
Radzenie sobie z zachowaniami trudnymi.
Stresory w środowisku pracy nauczyciela ( obciążenia wynikające z kontaktów z ludźmi, nieprawidłowa organizacja pracy, lobbing, nieprawidłowe relacje, przeciążenie).
Wypracowywanie koncepcji pracy ,,szkoły dobrych rozwiązań??.
Rozwiązywanie problemów wychowawczych w szkole.
Komunikacja społeczna.
Doskonalenie koncepcji pracy placówki.
Współpraca międzynarodowa między szkołami- wymiana doświadczeń.
Realizacja projektów edukacyjnych.
Wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w praktyce edukacyjnej.
Przywództwo w edukacji jako istotny determinant budowania jakości placówki.
Budowanie potencjału społecznego nauczycieli w obszarach : uczestnictwa i współdziałania, relacji i komunikacji międzyludzkich, zaufania i wiarygodności oraz wzajemności i lojalności.
Współdziałanie z otoczeniem ? zasady budowania dobrych relacji.
Sieć współpracy i samokształcenia ? zasady organizacji.
Promocja szkoły.
Budowanie otwartej szkoły.
Zarządzanie zespołem pracowniczym.
Organizacja i zarządzanie pracą w placówce.
Współdziałanie w zespołach kierowniczych ( przywództwo, liderstwo).
Coaching w edukacji.
Mobbing w pracy.
Budowanie klimatu i tożsamości placówki.
Ewaluacja w praktyce szkolnej.
Realizacja priorytetów edukacyjnych.
Promocja Wrocławia jako miasta kultury europejskiej.
Lęki szkolne – przeciwdziałanie.
Współpraca z rodzicami.
Doskonalenie pracy pedagoga i psychologa.
Edukacja ruchowa i prozdrowotna małego dziecka.
Praca z uczniem chorym.
Rozwój zajęć pozalekcyjnych wspierających rozwój fizyczny i psychiczny.
Przemoc i prześladowanie rówieśnicze, niepowodzenia szkolne ? przeciwdziałanie.
Wspieranie dzieci ze środowisk zaniedbanych.
Agresja – przeciwdziałanie.
Działania na rzecz wielokulturowości.
Stres szkolny – przeciwdziałanie.
Edukacja dzieci z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
Eliminowanie wykluczenia społecznego w klasie szkolnej.
Zaburzenia odżywiania ( anoreksja, bulimia).
Istota zajęć integracyjnych w procesie edukacyjnym.
Istota kontaktu emocjonalnego z uczniami opartego na życzliwości, szacunku i zaufaniu w procesie budowania otwartości komunikacyjnej.
Rola nauczyciela w procesie adaptacji uczniów do grupy rówieśniczej, dostosowania się do reguł szkolnego życia, eliminowania niepewności, lękliwości oraz podenerwowania.